Vacation is over... - Reisverslag uit Loveland, Verenigde Staten van Sjanie Bremer - WaarBenJij.nu Vacation is over... - Reisverslag uit Loveland, Verenigde Staten van Sjanie Bremer - WaarBenJij.nu

Vacation is over...

Blijf op de hoogte en volg Sjanie

25 Februari 2014 | Verenigde Staten, Loveland

Ik loop er al een paar dagen tegen aan te hikken maar bij deze dan week 3 van mijn Stay Abroad. En het was een drukke week.
Sinds mijn laatste update ben ik naar Devils Backbone geweest, Fort Collins, Breckenridge, en 'Stage'. Genoeg te bespreken dus.

Een vriendinnetje van Deidre uit Texas was hier voor een paar dagen en dus had Deidre niet 1, maar 2,5 op sleeptouw. Ik zeg 2,5 omdat ze een stuiterbal is. Net of drinkt ze 6 blikken Red bull op een dag, of meer... A lot to handle, but a sweet girl! Anyway, even de plaatselijke natuursensatie bekijken, the Devils Backbone. Was nogal een wandel om daar te komen maar het was het wel waard. Ontzettend fascinerend gebeuren. Daarna op naar Fort Collins. Ik herinner mij van de vorige keer dat ik het een prachtig stadje vond en mijn geheugen heeft mij niet in de steek gelaten (deze keer dan). We hebben lekker rondgelopen, in leuke winkeltjes wezen sneupen en toen kwamen we bij de 'Rocky Mountain Olive Oil Company' waar je allerlei smaken olijfolie en azijn kon krijgen. Echt zo leuk. Ik moet zeggen dat ze me hier aardig enthousiast krijgen over allerlei verschillende smaken en daarmee koken. Wie weet hoef ik nooit meer mijn vlees te laten verbranden terwijl het nog bevroren is van binnen... Ook ben ik helemaal fan van 'Whole Foods' wat een supermarkt is met biologische en verse producten. Woehoe.
De dag erna zijn we naar Breckenridge gegaan, de bergen in. We hebben hier met vrienden van Conny (Texas) afgesproken. Het was slecht weer dus het duurde best wel lang voordat we er waren maar jeetje mineetje wat een awesome villa! En het mooiste was natuurlijk de jacuzzi. Relaaaaaaaaxen. Dus na het eten zijn we gezellig met z'n allen in de jacuzzi gesprongen met de nodige drankjes en daarna ging het licht al gauw uit. The morning after was voor mij vrij zwaar en aangezien het idioot duur zou zijn om te gaan skiën ben ik met Deidre thuis gebleven. We zijn daarentegen wezen snowshoeing, met van die tennisrackets onder je voeten over sneeuw lopen. Klinkt lame maar is eigenlijk best wel heel erg cool. En vermoeiend. Dus na een klein rondje om het huis en een bult beklommen te hebben was het weer tijd voor wijn (wat je ziek maakt, maakt je ook weer beter zeggen ze toch?) Dus, toen de rest weer terug was zat de stemming er weer aardig in. Wederom belanden we met z'n allen in de jacuzzi en hebben we Valentine Margarita's gemaakt. Super gezellig gehad!
Inmiddels is het zaterdag, dus midden in het weekend maar ons weekendje Breckenridge zat erop. Dus daarom vlogen Deidre en ik naar Boulder om daar met vriendinnetjes van haar te meeten. Lekker uiteten geweest (sushi to die for) en toen de barretjes in. Boulder is echt een studentenstad dus genoeg gezelligheid. Helaas was bij mij de leg uut dus werd het niet heel laat.

Dus, dat was het meest spannende van mijn verhaal van vandaag. Let me know tell you about 'Stage'. Vorige week kon ik eindelijk beginnen op Loveland High School waar ik bij ESL leraren beland ben. Woensdag introductie gehad en daarna er plat voor. Zo ontzettend interessant want deze leraren geven Engels net zoals het in Nederland gegeven wordt, als een tweede (vreemde) taal. Dit komt dus omdat er daar buitenlandse leerlingen zijn die nauwelijks Engels kunnen en daarom een achterstand hebben in al hun andere vakken. Ze krijgen daarom elke dag les in dit vak en de klassen zijn erg klein (3 tot 10 leerlingen). Ik kwam daar voornamelijk om vrijwilligerswerk te doen zoals de boekenkasten organiseren en lesmaterialen maken maar het begint wat meer op een stage te lijken omdat ik veel geobserveerd heb en nu dus mee help met de les. En dit is zo leuk! Je leert de leerlingen echt goed kennen en omdat de lessen 90 minuten duren kun je echt de tijd nemen voor uitleggen. De focus ligt hier wel voornamelijk op uitspraak en zinnen vormen door na te praten. Ook krijgen ze les in P&P zoals wij dat kennen, het decoderen van woorden en zo de klanken kunnen vormen. Erg interessant om te zien hoe zij het lesgeven aanpakken. Verder jat ik allemaal les ideeën en zie ik allerlei nieuwe methodes waarvan ik denk dat die veel beter zijn dan wat wij in Nederland hebben. Ik raak hier erg geïnspireerd en gemotiveerd en dat mag ook wel weer eens want de laatste maanden waren nogal frustrerend. Eerlijk gezegd spreekt me dit ESL programma wel heel erg aan... Iets om over na te denken.
Oeh, en ook zo leuk is dat de school door alle hallen 'red lockers' heeft, die gekke stoelen die vast zitten aan de tafel (WHY?), hall passes voordat je naar de wc kan, sport na schooltijd en announcements door de speakers a la Grease.
Kortom, I like it here! Komt heeeeeeeelemaal goed.

Nog 3 weken hier en dan vlieg ik naar LA om daar de reis voort te zetten met Cornelie. Awesome shizzle. Can't wait!

That's it for now.

Xoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjanie

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 9000

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 30 April 2014

Bremer goes USA

Landen bezocht: