Slow, Slower, Slowest - Reisverslag uit Loveland, Verenigde Staten van Sjanie Bremer - WaarBenJij.nu Slow, Slower, Slowest - Reisverslag uit Loveland, Verenigde Staten van Sjanie Bremer - WaarBenJij.nu

Slow, Slower, Slowest

Door: Sjanie Bremer

Blijf op de hoogte en volg Sjanie

02 Maart 2014 | Verenigde Staten, Loveland

Dussss, het weer is weer omgeslagen. Afgelopen week kon je prima zonder jas rondlopen en kon ik lekker van de zon genieten on the porch, maar nu is het weer -14 met veel sneeuw dus deze mevrouw blijft lekker binnen! Gelukkig klaart het aardig op dus hopelijk krijgen we morgen weer warm weer zodat al het sneeuw weer weg is. Dat kan hier namelijk, that's why we love Colorado!

Anyway, het was een rustig weekje voor mij. Ik ben helemaal op mijn plek bij Loveland High School dus het feit dat ik daar om half 8 aanwezig ben is dus niet zo erg meer.. Ik leer daar zo ontzettend veel en kan al goed met de leerlingen opschieten. Ik help het meest met het oefenen van uitspraak (beetje gek if you think about it..) waar ze kaartjes hebben met woorden die ze voorheen een keer verkeerd uitgesproken hebben. Deze ga ik dan met ze bij langs totdat ze de woorden goed hebben. Verder help ik soms met grammatica en begrijpend lezen waar de leerlingen hardop voorlezen en ik de uitspraak en het begrip moet checken. Als ze mijn hulp niet nodig hebben dan ga ik bezig met de boekenkast wat een puinhoop is. Ik zet ze per onderwerp bij elkaar en zoek de Lixile op per boekje zodat de leerlingen hun niveau kunnen zoeken.
Waar ik ook nog achtergekomen ben is dat ze de Pledge of Allegiance doen aan het begin van het tweede uur. Dit word omgeroepen en iedereen staat op en gaat met het gezicht naar de vlag staan (elk klaslokaal heeft 1). Maaaaaachtig. Ik sta er dan wel wat ongemakkelijk bij maar het is zo cool! En natuurlijk de gele schoolbussen. I like.

Ik ben ook nog naar Estes Park geweest afgelopen weekend maar het weer zat niet echt mee. Onderweg zijn we langs een stadje gereden die helemaal weggevaagd is door de overstroming afgelopen zomer. Alles is verwoest, echt heel aangrijpend. Eenmaal in Estes Park zijn we eerst naar het Stanley Hotel gegaan voor een lunch. Het Stanley Hotel is een erg bekend hotel waar veel belangrijke mensen verblijven. Ook is Steven King hier geïnspireerd om zijn verhaal 'The Shining' te schrijven. We wouden de tour doen maar helaas waren we te laat wat best wel jammer was want blijkbaar staat de Stanely ook bekend om zijn spookverhalen (Haunted Hotel). Daarna even een kort rondje met de auto door Estes Park waar we wat wildlife gespot hebben. Helaas vanwege het weer was het vrij gevaarlijk dus gingen we daarna snel terug het stadje in om wat te shoppen.

En nu de horrorstory over het verkeer hier. Aangezien ik met de auto naar school ga moet ik dus wel wat begrijpen van de regels hier. Which I don't. Ongelofelijk, zo NIET logisch. Je mag bijvoorbeeld links of rechts afslaan bij een verkeerslicht als die op rood staat en er ruimte is om af te slaan. What the... Waarom zou je dat willen doen, die ene minuut die je wachten moet op het groene licht? En al die STOP-borden. Irritaaaaaaaaaaaaaaant. Ik vind de rechts gaat voor regel veel beter of haaientanden en een voorrangsweg? Nog nooit van gehoord hier. Janken. En dan nog het feit dat iedereen links rijdt op een tweebaansweg. Om de zoveel meter staat er een bord met "Keep right except to pass", niemand die zich daar aan houdt. Vond de borden eerst kind of overbodig maar nu snap ik waarom die borden er zijn.. En als je in de baan staat om af te slaan staat er: "Left lane must turn left", ja duuuuuh, je wilt toch afslaan. Anyway, ik red me prima in het verkeer hier, maar sommige dingen.. I'm just saying.

Goed, de komende week wordt ook weer een rustig weekje aangezien Deidre nog steeds in Californië is en ik dus koos vriendloos ben. Beetje stage, beetje schoolwerk, beetje Once Upon a Time kijken, beetje wijn drinken, beetje sporten, beetje chillen in de sauna. Ik kom de week wel door!

Until next time!

xoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjanie

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 8994

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 30 April 2014

Bremer goes USA

Landen bezocht: