Leaving on a Jetplane - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Sjanie Bremer - WaarBenJij.nu Leaving on a Jetplane - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Sjanie Bremer - WaarBenJij.nu

Leaving on a Jetplane

Door: Sjanie Bremer

Blijf op de hoogte en volg Sjanie

16 Maart 2014 | Verenigde Staten, Long Beach

Dussss, inmiddels ben ik in Los Angeles! Woehoeee, maaaaaaaaaaachtig. Dat ging natuurlijk weer niet zoals het gepland was, maar dat straks. Eerst even mijn laatste paar dagen in Loveland.

Deidre heeft me voor twee week verlaten wat enigszins een beetje saai was maar ik vermaakte me prima op Loveland High School. Zo veel geleerd, zo veel leuke nieuwe mensen ontmoet, zoveel geweldige maar ook indrukwekkende verhalen gehoord, ik kan niks anders zeggen dat ik het ontzettend getroffen heb met mijn stageschool. Het werken met die leerlingen heeft mij echt geraakt en me weer geïnspireerd. Daarnaast was het vrijwilligerswerk op een Amerikaanse school gewoon awesome. Kon niks anders dan elke keer weer met een glimlach de school binnen lopen met de gele schoolbussen, de rode lockers en de Pledge of Allegiance. I just thought it was cool.
In ieder geval, we hebben ook een school lockdown gehad omdat er een politieagent was neergeschoten de nacht ervoor. Dit betekende dat de leerlingen niet meer naar buiten mochten en dat de schoolbussen niet reden vanwege een mogelijke overval. Dit was best wel gek om te zien en blijkbaar oefenen ze regelmatig met zulke gevallen. In een hoekje zitten, lichten uit, deuren dicht want ja, school shootings gebeurd nog wel eens. Pfoei, best wel eng.
Nou ja, dat was het meest spannende wat er gebeurd is op school. Verder gewoon leuke ervaringen!

Afgelopen vrijdag ben ik nog naar Red Rocks geweest om daar even bijna dood te gaan van het traplopen. Wel ontzettend cool dat er een amfitheater is midden in de bergen waar concerten gegeven worden. Dat moet echt ontzettend mooi klinken en met mooi weer gewoon een prachtige ervaring met alle lichten en goeie muziek. Maar om daar te komen moet je dus wel even miljoen treden beklimmen wat dus best wel vermoeiend is which took me a while to recover from.. hehe

En toen was het de dag van vertrek! Heavy shizzle om weer afscheid te nemen van mijn familie want ik heb een ontzettend goede tijd gehad daar. Ga het uitzicht wel missen! Maaaaaaaaaaaaaaaaaar, nu zit ik dus in Los Angeles! Yeah baby. BAM. Ik zou dus rond 3 uur vertrekken maar mevrouw vliegt standby dus ja, dan moet je misschien een vlucht later, of een vlucht daarna. Het zag er ontzettend goed uit maar toen werd er een vlucht gecancelled en werd de standby lijst ineens heel lang. Beetje jammer weer. Uiteindelijk hebben we alles omgegooid en ben ik via Santa Barbara gevlogen. Dit in een ieniemiene vliegtuigje voor zo'n 70 man. Lekkere turbulentie over de bergen heen, oh the joy! Maar goed, eenmaal in Santa Barbara moest ik overstappen op, jawel, een propellervliegtuig! Nog kleiner dus! Ik wist niet eens dat die dingen nog bestonden maar in ieder geval, ik en nog 30 andere mensen waren binnen drie kwartier in Los Angeles. Alles was uiteindelijk goed gegaan en toen kon ik op zoek naar mijn bagage die op kantoor beland was. Inmiddels liepen Cornelie en ik elkaar zomaar tegen het lijf dus dat ging allemaal gesmeerd! Nu zitten we in Long Beach en hebben we al even op het strand gelopen en de omgeving bekeken en nu is het tijd voor Hollywood en Saint Patricks Day!

That's for now =)

xoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjanie

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 8993

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 30 April 2014

Bremer goes USA

Landen bezocht: