Roadtrip Part 1, 2, 3, & 4... - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Sjanie Bremer - WaarBenJij.nu Roadtrip Part 1, 2, 3, & 4... - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Sjanie Bremer - WaarBenJij.nu

Roadtrip Part 1, 2, 3, & 4...

Door: Sjanie Bremer

Blijf op de hoogte en volg Sjanie

01 April 2014 | Verenigde Staten, New Orleans

Ja, ik loop een beetje achter. Inmiddels zitten Cornelie en ik in New Orleans. Prachtig weertje, prachtig cultuurtje en dat accent, GEWELDIG! Ik voel me hier helemaal thuis in het zuiden. Maar daarover straks meer.
We zijn nu zo'n 2,5 week onderweg en ze hebben Los Angeles al bezocht, San Francisco, Death Valley, Las Vegas en de Grand Canyon. Laat ik het daarom maar even opdelen per stad of gebied.

Part 1: L.A.
De dag dat we aankwamen was het uitzonderlijk heet waardoor elke stap te veel was. Dat bleek maar al te gauw toen we van alles wouden regelen en het gewoon niet lukte. Vandaar dat we maar rustig in een verkoelde bar cocktails gingen drinken omdat het Saint Patricks Day was. Keurig alternatiefje dacht ik zo. Even een praatje gemaakt met de locals daar en toen bij ons gastgezin het feest doorgezet met lekker eten, wijn en een spelletje die gewoon te hilarisch was! Goed begin al zeg ik het zelf alleen was de dag erna weer even wat minder... Ik had even de halve dag nodig om te herstellen en heb daardoor de aardbeving niet gevoeld. We hebben die dag daarom maar gebruikt om even bij te komen en ons uitje naar Disneyland te plannen. Dit was machtig mooi om al die Disney figuren te zien en de ‘special effects’ zijn echt geweldig! En ja, ik geef het toe, het was best wel leuk om weer even kind te zijn… Zelfs de rollercoasters waren te doen Mijanne ;) Daarna hebben we besloten om dichter bij Hollywood te gaan zitten om zo de Hollywood Walk of Fame, de Hollywood Sign, Beverly Hills, Venice Beach en Santa Monica te bezichtigen. Dit hebben we gedaan als echte toeristen doormiddel van een tourbus die overal bij langs reed. Ja, we hadden tijd te kort. Verder was Los Angeles niet echt blij met ons geloof ik, we hadden nog al wat tegenvallers… Beetje jammer maar wel leuk om al die bekende dingen te zien!

Part 2: Pacific Highway & San Francisco
Inmiddels bijna een week verder hebben we een auto gehuurd om zo in twee dagen via de Pacific Highway naar San Jose te reizen. Het uitzicht is echt prachtig! Zeker een aanrader. Ondertussen hebben we de stadjes wat bekeken en de mooie Pieren. In San Jose verbleven we bij mijn nichtje die daar sinds kort heen verhuist is. Van een uitzicht op de bergen naar een uitzicht op de stad vanaf een berg met palmbomen vind ik geen rare overgang. Ze treft het daar hoor! In ieder geval, hier hebben we even uitgerust als het ware want hele dagen in een auto omtuffen is vrij vermoeiend. Verder ligt San Jose relatief dicht bij San Francisco dus zodoende konden we makkelijk een dagje daar heen gaan waar we de Fisherman’s Warf, de Golden Gate Bridge en de wijk Castro bezocht hebben. Hier had ik nog wel even wat langer omgelopen maar het was alweer tijd om terug te gaan naar L.A. Ja, L.A.! Helaas was een auto huren in San Francisco onbetaalbaar maar vanuit Los Angeles juist weer heel goedkoop dus daarom gingen we weer terug naar Los Angeles met de zes uur durende busreis met de Greyhound. Leuk om een keer mee te maken maar daar blijft het ook bij. Ik denk dat wij niet gemaakt zijn voor het echte backpackers leven. Respect voor de mensen die dat doen! In ieder geval, we waren weer in de stad die ons haat. Beetje jammer maar toen kreeg ik wel de kans om het allermachtigste huis van de serie Charmed te bekijken want ik dacht eerst dat die in San Francisco stond. Niet dus, en ik baalde nogal toen ik er achter kwam dat het huis helemaal niet daar was maar in L.A. Woehoe, dat was het enige pluspunt van het terug gaan naar L.A. Nee das niet waar, we hebben ook heerlijk Chinees eten gehad in China Town. Yummy.

Part 3: Sequoia National Park, Death Valley & Las Vegas
Anyhow, het plan was om in twee dagen via Sequoia National Park (die gigantische bomen waar je doorheen kan rijden met je auto), en Death Valley naar Las Vegas te rijden. Helaas was Sequoia dicht vanwege sneeuw en waren we daar helemaal voor niks heen gereden en dat we me nogal een reis. Een hele dag kwijt dus we waren blij toen we eindelijk in ons hotel waren. We hebben toen ook even gewinkeld en dat maakte alweer een heleboel goed... Gelukkig was het mooi weer in Death Valley (kan bijna niet anders) zodat we mooie foto’s konden maken om vervolgens in Las Vegas aan te komen. Inmiddels helemaal uitgeput hebben we eerst rustig aan gedaan en de casino’s bekeken. Het is echt gewoon de wereld rond in één dag. Je hebt daar Venetië, Rome, New York, Parijs, Cairo en de rest en de casino’s hebben ook werkelijk waar alles. Hotel, casino, restaurants, winkelcentrum, zwembad en pretpark in één. Ongelofelijk. Wat een ervaring! Aangezien we ‘vlakbij’ (lees Amerikaanse standaard van vlakbij) de Grand Canyon waren hebben we weer een auto gehuurd en zijn we daar heen gescheurd. Ja, letterlijk gescheurd want we hebben even een stukje Route 66 meegenomen. Moet je toch een keer gedaan hebben. Eenmaal in het park hebben we een paar uitzichtpunten bekeken. Ik kneep hem wel een paar keer, zo hoog… Griezelig eng maar o zo indrukwekkend.

Part 4:
Zoals ik al zei zitten we nu in New Orleans, lees N'awlins, en wat is dit toch een prachtige stad, hier kan ik zeker wel langer blijven. De cultuur is ontzettend relaxed en die huizen zijn echt geweldig! Just like a dream... Ja, ik voel me hier helemaal thuis!
De reis hier naartoe was wel weer een hele onderneming. Ik vlieg immers stand-by en alles zag er weer goed uit maar er was weer wat gebeurd waardoor alle vluchten waar ik op zou kunnen vertraagd waren en daardoor de stand-by lijst idioot lang werd. Ik zou rond half tien 's ochtends vertrekken maar uiteindelijk vertrok ik rond vier uur 's middags wat nogal een gelukje was. Deze vlucht ging naar Houston en moest ik vanuit daar nog op een vliegtuig naar New Orleans stappen maar gelukkig zat ik daar in 1 keer op. Toen ik eenmaal bij het hotel was, was het al half twaalf en kon ik direct door naar bed. Cornelie was 's middags al dus die moest weer de hele dag op mij wachten.
Anyhow, we hebben gisteren de French Quarters bewandeld en zijn we direct gaan zitten voor het Seafood, namelijk Oesters. Not really my kind of good food, maar wel even leuk om geprobeerd te hebben! Daarna zijn we even wezen Voodoo shoppen en zijn we beland in de Irish Pub want vanuit daar vertrok de Ghost Tour. Na een monster van een Hurricane cocktail opgedronken te hebben konden we aan de wandel. Seriously, die verhalen zijn echt wel creepy. Blijkbaar bevinden wij ons in Amerika's number ghost town. Crazy stories. Dat bleek ook wel weer midden in de nacht toen Cornelie wakker werd en wou dat ik de lamp aandeed. Ja, zegt ze, ik was ineens heel erg bang van die spookverhalen en daarna moest ik ook nog aan Paranormal Activity denken. Thanks a lot Cornelie. Wie slaapt er vervolgens als een swien? Juist ja, mevrouw Stiksma. En ik lig klaarwakker, scheitbang in bed onder de dekens verstopt terwijl het om te smoren was in de kamer. Heul fijn.
Vanochtend zijn we op een Swamp Tour geweest waar we met een bootje door de moerassen van de Pearl River vaarden en al die prachtige bomen met de Spanish Moss en het wildlife konden bekijken. Echt geweldig! Net een sprookje. We hebben ook wat alligators gespot waar daar zo'n 1 miljoen van zijn in dat gebied. Niet in het water vallen dus.
We gaan zo even de Garden District in om de mooie huizen te bekijken, onder andere het huis van Anne Rice (schrijfster) en daarna is het tijd voor dinner and a night out on the town! Morgen staat St. Louis Cemetary en souvenier shoppen op de planning.

To be continued...
Het is de bedoeling dat we donderdag via een plantage en Pensacola, waar we een dagje strand gaan doen, naar Savannah reizen. Hier blijven we ongeveer een week en willen we de historierijke omgeving verkennen en eigenlijk even wat tijd nemen om bij te komen. Het is tot nu toe best wel vermoeiend geweest al dat gereis en de lange dagen. En nee, dat komt niet van het uitgaan. Daarnaast lopen wij met twee idioot grote koffers om te zeulen die tegen de dertig kilo (and counting) aanzitten wat niet echt praktisch is voor het reizen. Ons excuus? We moesten pakken voor twee seizoenen en daarnaast zijn wij souvenir liefhebbers dus dan moet je al gauw op je koffer zitten om deze dicht te krijgen. Komt goed, we komen gewoon met een extra koffer thuis!

That's it for now!

xoxo