The City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sjanie Bremer - WaarBenJij.nu The City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sjanie Bremer - WaarBenJij.nu

The City

Door: Sjanie Bremer

Blijf op de hoogte en volg Sjanie

21 April 2014 | Verenigde Staten, New York

Ik ben inmiddels alweer vier dagen thuis en ik moet zeggen, nothing has changed. Het is alsof ik nooit weg ben geweest. Zo gek?! Val alweer helemaal in mijn oude gewoontes. Of dat een goed teken is, daar ben ik nog niet over uit.. In ieder geval, ik ben weer helemaal happy om met mijn kat te kunnen knuffelen alhoewel hij niet zo happy was om mij te zien.. Beetje jammer! Ik had me al een heel scenario voorgesteld dat we naar elkaar toe zouden rennen zoals in de film. Ik denk dat Hollywood invloed op mij heeft gehad.

Anyway, ik werd geweldig ontvangen op Schiphol. Ik kwam daar natuurlijk met twee grote koffers de hoek om prutsen en daar stonden mijn ouders en mijn zusje en twee super goede vriendinnetjes! Wat was ik blij om ze weer te zien zeg. Super =)

Maar voor dat ik aan de terugreis begon heb ik eerst nog een paar dagen in New York omgelopen. Wat een geweldige stad! Ongelofelijk. Wat voel je je dan klein tussen al die enorme gebouwen. En wat een uitzicht hadden wij vanuit Queens. Dat was pas echt de New York skyline. En wat fijn dat er weer goed openbaar vervoer is! Daar redden wij ons wel mee.
In ieder geval, we hadden een plan opgesteld om zoveel mogelijk te bekijken want we hadden me toch een lijst. Het mooie was wel dat heel veel vlakbij elkaar ligt dus dan kun je meteen een aantal wegstrepen. Maar het zou niet de reis van Sjanie en Cornelie zijn zonder dat er wat fout gaat. We hadden de Empire State Building op de planning voor dag 1 maar de rij was langer dan 2 uur. Dat vonden we het toen niet waard dus toen door naar de 9/11 memorial waar je wel een gratis kaartje voor moest ophalen. Laat dat die dag net uitverkocht te zijn dus waren we weer voor niks daar heen gevlogen. Gelukkig konden we de dag wel goed afsluiten bij een restaurantje genaamd Serendipity die bekend staat om zijn ijsjes en waar 1 van mijn favoriete films naar vernoemd is. Tenminste, we dachten dat het goed afgesloten was want Cornelie kreeg daarna de griep en waardoor ze de hele dag niks kon. Daarnaast was het ook echt vies weer waardoor ik alleen de stad in ging om wat te winkelen.
Gelukkig konden we de dag erna weer met z'n tweeën op pad en hebben we maar liefst vier uur in de rij gestaan voor de Empire State Building om daar na een kwartier weer vanaf te gaan. Die twee uren op maandag leek een stuk beter op dat moment! Anyway, we hadden daarna ook meer geluk met de 9/11 memorial en zodoende konden we die ook wegstrepen. In totaal hebben we Times Square gezien, The Statue of Liberty doormiddel van de Staten Island Ferry, The Empire State Building, The 9/11 Memorial en The Freedom Tower (WTC 1), Wallstreet, Grand Central Station, The Rockefeller Center, The Chrysler Building, Central Park, 5th avenue en omdat ik een echte serie-fanaat ben ook nog even het Friends-gebouw gezien en de Carrie-steps.
Woehoe. Wat een geweldige stad. Zeker een stad waar ik vaker heen wil want we hebben nog lang niet alles gezien!

Dit was dus onze eindstop en wat hebben we toch een geweldige tijd gehad. Ongelofelijk veel prachtige dingen gezien en meegemaakt en ontzettend veel geleerd. Dit smaakt zeker naar meer! Maar voor nu ben ik happy om weer te thuis te zijn ook al komt de regen nu met bakken uit de hemel. Welcome home!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjanie

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1538
Totaal aantal bezoekers 8998

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 30 April 2014

Bremer goes USA

Landen bezocht: